Økonomisk overblik

Hos Tommerup Begravelsesforretning sætter vi en ære i at holde vores priser så gennemsigtige og gennemskuelige som muligt. Priserne afhænger af de valgte opgaver man ønsker jeg varetager samt hvilket udtryk den afdøde og/eller de pårørende ønsker i valget af produkter. Derudover kan der være udgifter til blomster, dødsannonce, kremering, urne, gravsten, eventuel musik, mindesammenkomst efter højtideligheden mv. Jeg udarbejder gerne et uforpligtende overslag over alle omkostninger, så man har et økonomisk overblik i forbindelse med begravelsen eller bisættelsen.

 

Hos os arbejder vi ikke med dyre tillæg for aften- og weekend-aftaler.

Nedenfor kan I se priseksempler baseret på en række forskellige valg. Bemærk, at priserne er vejledende.

Udgifterne for en bisættelse/begravelse er delt op, så der dels er vores ydelser og salg, dels udgifter til andre leverandører, hvilket kan være krematorium, kirkegård, aviser, blomsterhandlere, stenhuggere, restauranter m.m. Regning fra disse leverandører kan gå direkte til familien, eller vi kan lægge beløbet ud og sætte det på den samlede regning. Familien vælger som udgangspunkt hvilken leverandør de forskellige ting skal bestilles hos. Formidler vi leverancen, modtager vi ofte –men ikke altid – en provision fra leverandøren for at formidle aftalen.

I samtalen udarbejder vi altid et prisoverslag over det, vi aftaler der skal foregå.

Forklaring til priser: Kisterne er dansk produceret hos Tommerup kister, som planter et træ for hver kiste der bliver brugt, i samarbejde med Growing Trees Network.

 

Kisterne leveres alle polstret og klargjort, undtagen den ubehandlede model.

 

Ved valg af kisteilægning for 950,- kr. hjælper vi med at påklæde og lægge afdøde i kisten. På sygehuset hjælper kapelassistenten. Vi betaler et beløb for dette, hvilket kommer på fakturaen under udlæg. I eget hjem eller plejehjem/hospice kan familien hjælpe, ellers kan vi komme 2 personer for et tillæg på 700,- kr.

Honorar: Vi har et honorar på 1900,- kr. hvor familien selv laver den elektroniske anmodning om bisættelse/begravelse, selv bestiller alt hvad der skal bestilles og selv lægger ud for de forskellige leverandører.

Så har vi vores normale honorar, som omfatter personlig samtale, kontakt og anmodning om bisættelse/begravelse, ansøgning af begravelseshjælp, koordinering og kontakt til kirke og præst, koordinering af mindesammenkomst, bestilling af blomster/kirkepynt, udarbejdelse og indrykning af annoncer, bestilling af tilføjelse eller ny gravsten, fremvisning af afdøde i kapel, udsyngning fra hjem eller lign., tilstedeværelse under højtideligheden, mulighed for brug af vores stillerum og kølefaciliteter.

Hvis samtalen foregår på vores kontor, er honoraret 3650,- kr. Hvis den i stedet foregår i afdødes hjem eller hos de pårørende, koster det 3950,- kr.